Protest Sinclair’s influence on WRGB

first_imgSeeing the recent video of Liz Bishop from WRGB Channel 6 News simultaneously spouting the same words as 55 other “newscasters” from different stations across the country stunned me. Categories: Letters to the Editor, Opinion That’s not how an independent news source should behave, and that’s because WRGB’s journalists aren’t independent. In fact, WRGB is owned by Sinclair Broadcast Group, a private Maryland-based company that owns over 190 television stations in the United States.When anchors Liz Bishop or Greg Floyd read the news, there’s no way to know if they wrote what they’re saying or if Sinclair scripted it for them.In addition to mandating what “newscasters” say on-air, Sinclair also mandates “must run” segments. So instead of allowing WRGB to focus its broadcast on local stories by local reporters, Sinclair restricts local input by requiring WRGB and other stations to air Sinclair-produced national segments, including the “Terrorism Alert Desk,” commentaries by Republican political analyst Boris Epshteyn, and pre-produced segments by Sinclair-owned Circa.Unless viewers and advertisers stand up and demand journalistic independence and integrity, Sinclair’s practices won’t change.I no longer watch WRGB Channel 6 News, and I plan to join others in protesting for journalistic integrity outside WRGB on April 26.JUDY BECK Saratoga SpringsMore from The Daily Gazette:EDITORIAL: Thruway tax unfair to working motoristsEDITORIAL: Find a way to get family members into nursing homesFoss: Should main downtown branch of the Schenectady County Public Library reopen?Schenectady, Saratoga casinos say reopening has gone well; revenue down 30%EDITORIAL: Beware of voter intimidationlast_img

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *